8 juli 2021 heropening gerestaureerde

Regentenkamer door Burgemeester Oskam

Heropening gerestaureerde Regentenkamer door

Burgemeester Oskam

De regentenkamer in het Van Cappellenhuis is de enige ruimte in het meer dan 120 jaar oude Rijksmonument die nog in originele staat verkeert en  het bijzondere verleden van het gebouw voelbaar houdt.

In het jaar 2020 is het Japans goudleer imitatie behang gerestaureerd; het blijkt een zeer bijzonder behang te zijn en het is de Japanse manier “kinkarakawakami” om goudleer te imiteren op papier. Naar alle waarschijnlijkheid aangekocht in London in 1898.

In het jaar 2021 zijn de drie portretten van Anna Maria, Adrianus van Cappellen en Johannes Nolen grondig gerestaureerd en zijn de drie portretten van nieuwe lijsten voorzien.

Begin juli 2021 is de regentenkamer in al zijn glorie heropend in aanwezigheid van het College van B&W van Capelle aan den IJssel.

Introductie nieuwe webstie Van Cappellen Stichting

Op 8 juli 2021 tijdens de opening van gerestaureerde Regentenkamer werd ook de nieuwe website van het Van Cappellen Stichting gepresenteerd.

Bekijk hier een slide show voor een impressie van deze middag